Skönhetsideal!

Ja! Eller vad säger man? I detta inlägg tänkte jag göra två listor.
En lista med vad jag är INTE nöjd med på mig själv och en där det står vad jag faktiskt är nöjd med.
Dessa listor är vad jag själv tycker. Har inget med vad andra har sagt. Detta är väl snarare det som har växt fram under årens gång. 
1, 2, 3 nu kör vi!

Vad jag är INTE nöjd med
  • Min hud - Jag har hudsjukdomen atopiskt eksem, vilket innebär att min hud blir lätt torr, "fnasig" och jag får röda, kliande prickar lite här och var. Jag får detta speciellt på ansiktet av alla jävla ställen. Så det sänker mig väldigt mycket. Speciellt på morgonen.
  • Mina naglar - Mina naglar är tunna, skivar sig och växer allmänt konstigt. Försöker på något märkligt sätt dölja detta med nagellack. Vet inte varför, men det känns bättre när jag har målat dem. Jag har provat det mesta för att få dem som jag vill. Fortfarande onöjd med dem. -.-
  • Mina bröst - SERIOUSLY! Varför är mina så små med dessa äckliga bristningar och födelsemärken!?
  • Min rumpa - Den är stor och bredd och det känns som att den är i vägen hela tiden. Ska jag tränga mig förbi, så skäms jag som en hund när baken slår i något. Eeeeeew!
  • Mina knän - Fulare knän finns inte.
  • Min hårbotten - När ska det sluta vara så förbannat torr? Samma här provat allt som jag har haft råd med.
  • Mina läppar - Torra och svåra att måla läppstift jämnt på. -.- Blir så sur.
  • Mina fötter - Vill inte använda sandaler. Min största skräck är att folk ska se dem. Även dom är torra, har förhårdningar utan dess like, stortån är äckligt stor, lilltån når inte marken när jag går, har en knöl brevid lilltån, naglarna är torrare och äckligare på fötterna än på fingrarna. Jag filar dem och smörjer in dem varje gång jag duschar. Inte fan hjälper det. Fast jag intalar mig själv hela tiden att det ska det.
  • Mina kindben - Dom existerar knappt. :|
Vad jag är faktiskt nöjd med

  • Mitt hår - Det är långt och väl sköt i sig. Trots att jag färgar det, fönar och har mig. Men jag ser alltid att jag använder rätt produkter till det och borstar håret utan slita ut det för mycket. Skulle ÄLSKA mitt hår om min hårbotten kunde sluta larva sig. -.-
  • Min haka - Inte för stor och inte för liten. Inte för lång och inte kort. *tummen upp*
  • Mina ögon och ögonbryn - Jovisst, jag sminkar mig mycket. Men jag gillar verkligen mina ögon. Dom ser stora ut, men det passar på mig. Mina ögonbryn tycker jag själv att jag har fixat riktigt snyggt. Plockar dom typ 3-4 gånger i veckan och jag lägger ner ca 5-7 minuter på varje ögonbryn så att jag blir riktigt nöjd. Brukade raka bort mina ögonbryn när jag var mörk och svår och 16 år. Såg inte klokt ut. x)
  • Min näsa - Liten och rak. Jag har inget gnälla på om den. Jag tycker att jag har en jätte fin näsa. Innehållet är dock inte lika mysigt. :P
  • Min midja - Jag vet en del kvinnor som skulle kunna mörda för att få en sådan midja som mig! ;D
  • Formen på mina ben - Även om mina ben är fulla med hår, ärr, sår(Från när jag faktiskt tar tummen ur och rakar dem), blåmärken och är snustorra, så måste jag säga att formen på dem är riktigt snygga. ^^
  • Mina tänder - Raka och vita. Dessutom är det helt naturligt. Har ALDRIG haft tandställning eller sånt. :) Borstar dem varje dag och använder tandtråd när jag hinner och det finns.
Ja, det var väl det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0