Rökelirök

Nä, nu blir jag lite ledsen!
Expressen skriver att regeringen ska införa mer rökförbud på vissa offentligaplatser. Typ där små barn vistast. 
Jag är själv rökare och tycker minnsan att lekplatser och vid dagis, förskolor och skolor ska ha rökförbjud.
Det ni! En rökare som vill ha lite rökförbud. 
Jag kan fullt ut förstå icke rökarnas frustration med rökning. Men att attackera och dra precis ALLA över en kant är ju lite att ta i. Jag som är(enligt mig själv) en mycket respektfull rökare känner mig smutsig och som en allmänt hemsk människa när jag läser dessa icke rökares attacker i tidningar och diverse hemsidor.

Jag står aldrig i en busskur och röker.
Jag försöker alltid se till att jag inte blåser rök rätt upp i ansiktet på en främmande person som kommer emot mig.
Slänger alltid fimparna i papperskorgar.
Ser jag barn när jag röker, så går jag ifrån dem.
Bjuder aldrig minderåriga på cigg.

Osv osv osv

ÄR JAG VERKLIGEN SÅ OND SOM RÖKER!? óÒ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0